10 tys. produktów w ofercie
Bezpieczne zakupy
Wysyłka w 24h
99% Klientów poleca nasz sklep

Jak wybrać dobry salon fryzjerski?

 

Wszyscy wiemy doskonale, że piękne, zdrowe, lśniące włosy wymagają odpowiedniej opieki. Stąd też bardzo istotny jest wybór dobrego salonu fryzjerskiego, który świadczy usługi na wysokim poziomie i jednocześnie potrafi zapewnić klientom pełen komfort. Jeśli właśnie szukasz dobrego fryzjera, podpowiemy Ci, co powinnaś wziąć pod uwagę, aby uniknąć ewentualnych rozczarowań. jak wybrać dobrego fryzjera

Umiejętności fryzjera

Wiadomo, że osobie niedoświadczonej, trudno jest ocenić właściwie umiejętności fryzjera. Jeśli jednak udajesz się po raz pierwszy do jakiegoś salonu, zwrócić uwagę na to, jakie szkoły i kursy ukończył fryzjer. Warsztat pracy fryzjera ma ogromne znaczenie. Najlepszym rozwiązaniem jest fryzjer, który systematycznie pogłębia swoją wiedzę, często uczestniczy w szkoleniach na temat koloryzacji czy technik strzyżenia. Zazwyczaj fryzjerzy certyfikaty potwierdzające ich umiejętności wywieszają na ścianach salonu w widocznym miejscu.

Higiena w salonie fryzjerskim

Kolejny bardzo ważny punkt! Pamiętaj, że fryzjer tych samych nożyczek i szczotek używa, czesząc i strzygąc różnych klientów. Brudne narzędzia fryzjerskie, niezbyt dokładna dezynfekcja, a nawet włosy na podłodze - jeśli zauważysz coś takiego w jakimś salonie fryzjerskim, omijaj go szerokim łukiem. Szczególne warto zwrócić uwagę na to, czy fryzjer dezynfekuje narzędzia. Nożyczki, grzebienie, brzytwy to narzędzia, podczas pracy z którymi może dojść do skaleczenia klienta. Biorąc pod uwagę to ryzyko, chyba lepiej by było, żeby były idealnie czyste, prawda?

Komunikacja z fryzjerem

Wizyta w salonie fryzjerskim może trwać naprawdę długo, jeśli zdecydujesz się nie tylko na strzyżenie, ale także na koloryzację czy jakiś zbieg pielęgnacyjny, dlatego dobrze byłoby wybrać salon, w którym można liczyć na dobrą komunikację z fryzjerem. Uwaga: fryzjer powinien zawsze zapytać o oczekiwania klienta, przeanalizować stan jego włosów. To naprawdę niezbędne, jeśli chcesz wyjść z salonu z piękną fryzurą. Pamiętaj, że profesjonalny fryzjer może odmówić wykonania konkretnej usługi, jeśli stwierdzi, że stan Twoich włosów na to mnie pozwala. Stylista powinien informować klienta o każdym swoim kroku. Istotne jest też uwzględnianie jego życzeń. Jeśli klient nie życzy sobie np. utrwalania fryzury lakierem, dobry fryzjer powinien się do tego zastosować. rozmowa z fryzjerem

Co jeszcze wziąć pod uwagę?

Oprócz wymienionych wyżej aspektów powinnaś wziąć pod uwagę jeszcze kilka, kiedy akurat szukasz salonu fryzjerskiego na dłużej. Oto kwestie, które warto uwzględnić:

  • kultura osobista personelu - nierzadko słyszy się o tym, że personel salonu np. narzeka na szefa, plotkuje na temat klientów, rozmawia o swoim burzliwym życiu towarzyskim. Faktem jest, że wielu klientom to nie przeszkadza. Jeśli jednak trafiłaś na salon, gdzie takie praktyki są na porządku dziennym i przeszkadza Ci to, lepiej poszukaj innego miejsca;
  • opinie o salonie - bardzo często do fryzjera trafiamy z polecenia znajomych. To bardzo dobrze! Z drugiej strony warto zachować ostrożność, bo nie zawsze opinie te są trafne. To, że Twoja znajoma jest zadowolona z trwałej, nie znaczy, że Ty będziesz usatysfakcjonowana strzyżeniem;
  • czas poświęcony klientowi - niestety bardzo często jest tak, że fryzjer ewidentnie się spieszy, aby obsłużyć jak najwięcej klientów w jak najkrótszym czasie. Taki salon nie jest dobrym wyborem;
  • profesjonalne narzędzia i kosmetyki - warto zwrócić uwagę na tę kwestię. Od ostrości nożyczek, brzytwy czy maszynki, zależy w dużym stopniu ostateczny wygląd Twojej fryzury. To samo dotyczy kosmetyków. Profesjonalne kosmetyki fryzjerskie cechują się wysoką koncentracją składników odżywczych, przez co są zwyczajnie skuteczniejsze;
  • możliwość reklamacji - niestety nawet w najlepszym salonie zdarzają się wpadki. Fryzjer, który popełnił błąd, powinien zaproponować zniżkę, zabieg regeneracyjny, a w ekstremalnym przypadku nawet odszkodowanie. Niemiłe traktowanie niezadowolonego klienta nie jest rozwiązaniem.